Unipass kullanıcı adı ve şifresi ile üniversitemizde sunulan tüm bilişim teknolojileri hizmetlerine erişebilirsiniz.
Şifremi nasıl değiştirebilirim?
Unipass parolanızı değiştirmek için, selfservis.iku.edu.tr adresini açtıktan sonra kullanıcı kimliği alanına İKÜ personel kullanıcı adı ya da İKÜ öğrenci numarası girilir. Şifre kısmına ise son kullanılan şifre girilir. Bu aşamadan sonra “Parolayı Değiştir” linkine tıklanır.
Şifre belirleme kuralları:
- En az 10(on) karakterli olmalıdır.
- İçerisinde en az 1(bir) tane büyük, en az 1(bir) tane küçük harf, en az 1(bir) alfa numerik ve en az 2(iki) rakam bulunmalıdır. En az 3(üç) tane harf bulunmalıdır.
- Başlangıç karakterleri “qwertyuiopasdfghjkzxcvbnmQWERTYUPASDFGHJKLZXCVBNM0123456789” dışında karakter olamaz.
- Bazı özel karakterlere ("'^/ () =`|~%&#$IlO_, @; \) izin verilmemektedir.
- Aynı karakterler peş peşe kullanılamaz. (aaa, 111, XXX, ababab...)
- Sıralı karakterler kullanılamaz. (abcd, qwert, asdf,1234,zxcvb...)
- Kullanıcı Adı ve Kullanıcı ID 'si şifre olarak kullanılamaz.
- Çoğu kişinin kullanabildiği aynı veya çok benzer yöntem ile geliştirilmiş şifreler kullanılmamalıdır
Eğer şifrenizi hatırlanmıyor ise yeni şifre almak için self servis sayfasında bulunan şifremi unuttum linkini kullanılabilir.
Yeni şifre ORION sisteminde kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS ile gelecektir.
Sistemde cep telefonu bilgisi kayıtlı değil ise;
Öğrenci iseniz bu bilgi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından değiştirilebilir.
Enstitü öğrencisi iseniz bu bilgi Enstitü tarafından değiştirilebilir.
Personel iseniz bu bilgi İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından değiştirilebilir.
Cep telefonu değişikliği yapıldıktan yarım saat sonra selfservis.iku.edu.tr adresi üzerinden yeniden şifre talebinde bulunulabilir.
Herhangi bir sorun yaşanması halinde yerleşkelerimizde bulunan BST ofislerini 08.30 - 18.00 saatleri arasında ziyaret ederek veya okul dışında iseniz bst_destek @ iku.edu.tr adresine mail atarak yardım alabilirsiniz.