Office 365 hizmetinin kapsamında yer alan Microsoft Planner, kişisel veya ekipçe yürüttüğünüz projelerinizi ya da işlerinizi planlamanıza, koordineli şekilde çalışmanıza ve takip etmenize yardımcı olur.
İlk yapmanız gereken, bir iş planı oluşturmaktır.
İş planı oluşturulduktan sonra ekip üyelerinizi ilgili plana ekleyebilir, kendilerine görevler atayabilir, bu görevler için de hedef tamamlanma tarihi ekleyebilirsiniz.
Planda yer alan kişileri ve görevleri kolayca takip edebileceğiniz bir pano mevcuttur. Panoda iş planında yer alan görevleri tamamlanma durumuna göre veya görevin atandığı kişilere göre filtreleyebilirsiniz. Bunun yanında grafikler sekmesinde ise görevlerle ilgili grafiklere erişebilirsiniz.
İş planınızla ilgili takvim menüsü aracılığıyla, ekip arkadaşlarınızla bu işe özel ortak bir takvim oluşturabilirsiniz. Ekibinizdeki kişilerin Outlook takvimi ile senkronize olan bu takvim yardımıyla, görevlerinizi, toplantılarınızı organize edebilir, bu bilgilerin ekip üyelerinin takvimlerine otomatik olarak işlenmesini sağlayabilirsiniz.
Dosyalar sekmesinde ise iş planıyla ilgili dosyaları ekip arkadaşlarınızın erişimine açabilirsiniz. Versiyonlama yöntemi ile çalışan dosyalar bölümü, koordineli bir şekilde çalışmanızı sağlar. Aynı anda birden fazla kişi tek bir doküman üzerinde çalışabilir ve her biri ayrı versiyon numarası ile saklanır. Geçerli versiyon sistem üzerinde seçilerek kolayca değiştirilebilir. Hata yapılması durumunda belgenin bir önceki versiyonu saklandığından, geçerli versiyon olarak seçilebilir.